Wednesday, March 25, 2009

kroonika vist valetab

Sain vist selgeks, et minu lemmikkajakiri Kroonika, mida ma siiani olin pimesi usaldanud ja kõike seal avaldatud puhta kulla pähe võtnud, ikkagi valetab. Kui valus see mulle ka polnud. Muidugi võisin veel lohutada ennast sellega, et Ingridi ajal küll nii ei tehtud, nüüd ju kõige targemat ja profimat töötajat enam tiimi eesotsas pole, siis toimuvadki sellised asjad, et mingid suvalised ja pastakast väljaimetud uudised jõuavad ajakirja. Aga täiesti uskumatu tundus ikkagi see, et nii tehaksegi. Varem on ka läbi käinud hilisemaid sahinaid teistes “konkureerivates” väljaannetes, et päev-paar peale Kroonikas mingi sensatsiooni puhkemist võtab keegi asjaosaline näiteks Õhtulehes sõna ja räägib, kuidas asi “tegelikult” oli. Pidasin selliseid juhuseid siiamaani konkurentide septisusteks. Nagu tahaks eduka väljaande tuules kuulsust koguda, et ahah, sellest kirjutati, see on praegu kuum teema, rahvas räägib sellest, see huvitab rahvast, teeme ka loo, teeme selle asjaosalisega, kes Kroonikaga rääkida ei tahtnud, pöörame kogu ajakirjas ilmunud info pea peale.
Aga noh peale seda, kui avaldati lugu millegi sellise kohta, millest ma arvan, et ma ka midagi tean, ei oska kohe muud arvata, kui et Kroonika vist ikkagi valetab. Nimelt siis viimases ajakirjanumbris olnud väike nupuke sellest, kuidas strippar Marcol olevat Ljudmilla Gurtšenkoga soojad suhted. Kroonk täpsustab: “Tartu strippar Marco Tasane on vene rikkurite seas vallandanud kadeduse, kuna pärast iga Venemaa superdiiva Ljudmilla Gurtšenko kontserti pääseb just tema esimesena maadami tagaruumi.”
Usun seda, mida oma silmaga nägin, mitte seda, mida oma silmaga lugesin nüüd minu jaoks juba kahtlase väärtusega muutunud ajakirjast. Mina kui kultuuriürituste friik viibisin loomulikult ka Moskva rahva külalisetendusel Tallinnas ja olin tunnistajaks, kuidas 10.12.2008 peale etendust “Sabinjaninovi röövimine”, aplausi ajal tormas lavale strippar Marco, ettesirutatud käes bloknoot ja pastakas, et ilmselt diivalt autogrammi saada. Ljudmilla Markovna aga raputas külmalt pead, andes selle žestiga mõista, et ta ei jaga autogramme. Strippar rahunes korraks, läks lavalt ära, aga nähes, kuidas üks lilled lavale viinud teatrikülastaja juhatati lava taha, tormas Marco uuesti lahingusse, ka seekord tulemuseta. Lahkus ta lavalt ilma Ljudmilla autogrammita. Milles asi? Kas Ljudmilla ei tundnud ära oma head sõpra, kelle ta väidetavalt peale iga oma kontserti buduaaridesse ja suisa esimesena laseb? Räägitakse jah, et Ljudmilla on iluoppidega nii üle pingutanud, et tal ei püsi enam silmadki kinni, mida muuseas oli näha ka minu 15.ndas reas asuvalt kohalt, et ta näitles kui mask, suutmata ühtegi näolihast liigutada. Aga et ta ei tunne ära oma head Eesti sõpra, seda ma küll ei usu.
Seda enam, et Kroonika andmetel on Marco kohtunud diivaga regulaarselt peale iga tema Eesti kontserti alates aastast 2002. Ei usu ka seda, et Marco ja Ljudmilla soojad suhted kehtivad ainult kontsertide osas, sest stseen, mida mina nägin, polnud peale kontserti, vaid peale teatrietendust. Nagu ei usu ka seda, et tutvus kehtib ainult mängukoha tagaruumides, aga laval teeb diiva nägu, et ei tunne seda inimest, kes temalt autogrammi tahab. Ja lõpuks – kui Marco tunneb Ljudmillalt aastast 2002, miks on siis vaja ronida aasta 2008 lõpus lavale oma healt tuttavalt, peaaegu sõbrannalt autogrammi küsima.
Marco on vist peale Justi hinguseleminekut liiga vähe tähelepanu ajakirjanduse poolt saanud. Muidu oli ikka nii, et kui Justi ilmumise päeval suurde kaubanduskeskusesse minna, siis võis ajakirjade leti eest avastada Justi sirviva Marco. Tal oli kahju välja käia (mis see Just makskiski) x krooni, aga huvi selle vastu, kas temast midagi kirjutatakse oli ikka nii suur, et oli vaja poes ajakirja noolimas käia. Nüüd siis Justi enam pole, arvan ma, et Marco ise teatab Kroonikasse “Sahinate” rubriiki kui “pealtnägija”, kes kinnitab, et Tasane on Ljudmillaga isegi vanalinna antiigibutiigist väljunud. Aga kuna ikkagi päris kindlalt väita ei saa, et Kroonika valetab, siis jäägu, et vist (ja üpris suure tõenäosusega) valetab.

No comments:

Post a Comment