Wednesday, May 23, 2012

Ideaalne mees

Tankred Dorst „Ideaalne mees“, lavastaja Mihhail Mokejev, kompanii Ametist Tuli ähmaselt meelde, et kunagi on seda täielikku jama telekast nähtud, vist oli Undi lavastus „Fernando Krapp saatis mulle kirja“. Selle fraasiga näidend algabki. Eesti üliigavas variandis mängisid Maria Avdjuško ja Jüri Krjukov, aga midagi enamat sellest meelest pole. Midagi oli seal kirjaga ja hästi palju surmaga. Nüüd nad jamasid tervelt 2 tundi. Naine läheb Krapile mehele, Krapp tuleb esimesele kohtumisele, voodi kaasas. Paviljonide abil moodustatakse erinevaid ruume, kord on hoov, siis mererand, siis nende kodu või vaimuhaigla. Vaimuhaigla stseen oli kõige lahedam, seal oli isegi natuke huvitav ja midagi vaadata, aga muidu pidi kogu see aeg igavust kannatama. Naine saab kohe peale pulmi teada, et Krapp tappis oma esimese naise ja siis kogu lugu liigub selle poole, et kuri Krapp ka selle naise tapab. Nagu selline Sinihabeme lugu. Staarid oli kohal – Aleksandr Balujev, Maria Porošina ja Aleksandr Feklistov. Minu jaoks nad muidugi väga tuntud pole, Balujevit sai „Hiirtest ja inimestest“ lavastuses nähtud, filmidest on ka tema nimi tuttav, samuti Feklistovi nimi, aga Porošina küll nii väga tuttav ette ei tulnud, kuigi ma ei välista, et olen kindlasti näinud filme, kus ta etleb. Aga need ei olnud sellised staarid, kes mul hinge oleks kinni võtnud, et appi, ma saan teda näha!

No comments:

Post a Comment